niedziela, 13 stycznia 2013

Dubaj: dzień 1

Dolecieliśmy cali i zdrowi w nocy z 12-ego na 13-ego ale po podróży nie mieliśmy siły żeby rozpocząć jakiekolwiek nocne zwiedzanie miasta, choć takowe planowaliśmy. Nasza koleżanka podjechała po nas na lotnisko i pojechaliśmy prosto do Niej, zjedliśmy coś małego i poszliśmy spać. Wstaliśmy koło 10:00  tutejszego czasu i najpierw objechaliśmy całe miasto samochodem, żeby rozeznać się co mniej-więcej gdzie jest. Później ruszyliśmy do starej części miasta za pośrednictwem wodnej taksówki, tam trochę się pokręciliśmy, kupiliśmy jakieś pamiątki i postanowiliśmy jeszcze dziś zaliczyć Dubai Mall, czyli największą galerię handlową na Świecie. To jest naprawdę ogromne! Przez ok 3,5h zdążyliśmy obejść tylko jedno z czterech pięter Dubai Mall, a wchodziliśmy do rzadko którego sklepu i jak już, to naprawdę na chwilę. Ostatecznie nie zdążyliśmy obejść do końca drugiego piętra, bo zrobiło się późno ale zamierzamy jeszcze jeden dzień poświęcić na dokończenie zwiedzania tej galerii. Jedną z najlepszych atrakcji jakie tam znaleźliśmy (jak na razie) było olbrzymie akwarium, ciągnące się na prawie całej wysokości tych czterech pięter, a w nim różne morskie ryby, m.in. płaszczki i rekiny. Istniała też możliwość zanurkowania tam z butlą i oczywiście nie był bym sobą gdybym z tego nie skorzystał (: Później już tylko szybkie żarcie w KFC, jeszcze kilka sklepów i metrem wróciliśmy do domu. Chcieliśmy też dzisiaj wjechać na samą górę Burj Khalifa, ponieważ znajduje się zaraz obok Dubai Mall ale nie zdążyliśmy przed zmrokiem, a podobno w ciągu dnia widoki są ładniejsze, a wrażenie ogromu tej budowli wyraźniejsze. Właśnie robimy sobie coś na kolację i planujemy co będziemy robili od rana.